از آن زمان تاکنون، فرایند جستجوی کلمات کلیدی بسیار پیچیده تر شده است. موتورهای جستجوی زیادی وجود دارند، اما این گوگل است که بیشترین پیشرفت را در کسب اطلاعات، درک زبان و پردازش زبان طبیعی داشته است. مرور فهرستی از مهمترین بهروزرسانیهای الگوریتم اصلی گوگل (مانند پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و…) میتواند روشی عالی برای دریافت یک نمای کلی از نحوه تکامل جستجوی گوگل و سئو در طول سالها باشد. زمانی که این جمله را شنیدید بدانید که منظور تکنیک های سئو منسوخ شده ای که 10 سال پیش کار میکردند و هدفشان فریب گوگل بود، مرده اند. سئو یک استراتژی بازاریابی ضروری برای وب سایت میباشد که هر روز در حال رشد و ارتقاست.
آیا متا تگ ها از اهمیت برخورداند؟
بطور کلی سه مرحله Discover، Index و Ranking برای هر سرچ انجینی وجود دارد و بروز مشکل در هر قسمت مانند محتوای بی کیفیت، مشکلات کد وبسایت و … می تواند در سئو وبسایت وقفه بیاندازد. فرایند جمع آوری اطلاعات و دسته بندی آن ها توسط موتور های جستجو است. کرول را می توان اولین قدم برای شروع فرایند سئو دانست و راهکار های وجود دارد که کرول را برای ربات های گوگل آسان تر کنیم یا دسترسی آن ها را ببندیم. گوگل رنک برین در سال 2015 بطور رسمی معرفی شد و با استفاده از یادگیری ماشینی، اهمیت مفهوم CTR، رفتار کاربر و … رتبه بندی های جستجو را تغییر اساسی داد. 2015- گوگل که متوجه آینده تلفن همراه هوشمند شده بود، وبسایت ها را الزام به سازگاری و ریسپانسیو بودن با تلفن های همراه کرد.
کاملترین دوره سئو 2023 مقدماتی + پیشرفته نوین
در حالی که تغییرات کوچک در صفحات شما نیازی به اقدامات خاصی پس از آن ندارد، اما یک بازسازی بزرگ احتمالاً ارزش انتشار مجدد پست را دارد. به طوری که در بالای صفحه وبلاگ شما نشان داده شود و خوانندگان از این طریق بفهمند که بر روی آن پست یک به روز رسانی بزرگ صورت گرفته است. مهم نیست که یک محتوا چقدر خوب باشد، این احتمال وجود دارد که ترافیکی که از آن کسب می کنید به تدریج کاهش یابد، مگر اینکه آن را تازه و به روز نگه دارید. ایجاد محتوایی که 10 برابر بهتر از رقبای شما است که به عنوان استراتژی «محتوای 10 برابر بهتر» نیز شناخته می شود.
عملیات سئو سایت را به سه روش مختلف میتوانیم انجام داد:
شناخت نحوه انتخاب یک شرکت سئو می تواند موجب ذخیره زمان و منابع مالی شما شود، چرا که تکنیک های اشتباه سئو آسیب های جبران ناپذیری به سایت شما خواهند زد. اما اگر از عهده هزینه های خدمات سئو بر نمی آیید، روش های جایگزین ارزان تری نیز وجود دارد. البته دقت داشته باشید که استفاده از افزونه های سئو نیز نیاز به آگاهی وسیعی از مقوله سئو دارد.
همینطور بک لینک از پایین مقاله بهتر از بک لینک موجود در فوتر یا سایدبار است. بنابراین تفاوت زیادی بین بک لینک از صفحه ای که به 3 منبع لینک می دهد و بک لینک از صفحه ای که به 30 منبع لینک می دهد، وجود دارد. کیفیت Link profile وب سایت شما به طور مستقیم با رتبه آن در ارتباط است. بک لینک، لینکی از یک صفحه از سایت به صفحه دیگر از سایتی دیگر است.
- ارور های 4xx معمولا از درج اشتباه آدرس یا تغییر آدرس بدون ریدایرکت ناشی می شود.
- همه تکنیک هایی که در گذشته یاد گرفتید را استفاده کنید ولی در نظر داشته باشید که در سال 2018 برندینگ، تجربه کاربری، طراحی زیبا و رعایت استانداردهای نگارشی را دست کم نگیرید.
- دور و برتان را ببینید، اکثر کسب و کارها و فروشگاههایی که میشناسید دارند به سمت آنلاین شدن پیش میروند.
- از افرادی که درحال کار بر روی سایت شما هستند گرفته تا کارهایی که بر روی سایت باید صورت گیرد و نوع سایت، همگی میتواند بر روی این هزینه تاثیر داشته باشد.
- در تب و تاب موتور های جستجوگر، Lycos نیز معرفی شد و تا ژانویه 1995 بیش از 1.5 میلیون فایل را فهرست بندی نمود.
حتی اگر این صفحات را رتبهبندی کند و مردم روی آن کلیک کنند، اغلب کاربران از محتوای شما استفاده نمیکنند. ۶۳درصد جستجوها، از طریق موبایل انجام میشود که این آمار هر ساله در حال افزایش است. با توجه به این آمار، گوگل در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که یکی از فاکتورهای موثر در رتبهبندی سایت، سازگاری وبسایت با موبایل است. همچنین در سال ۲۰۱۸، ایندکس را نیز به صفحههای موبایل اضافه کرده است. هماکنون این صفحات هم در ایندکس و هم در رتبهبندی گوگل موثر هستند. اما تمام این کارها را انجام دادیم تا به این مرحله، یعنی افزایش رتبۀ سایت برسیم.
1- جایگاه کلمات کلیدی ای که در آن رتبه بدست آورده اید را بررسی و بهبود ببخشید. اگر به نواری که در قسمت بالای مرورگرتان در ابتدای همین صفحه قرار دارد نگاه کنید، میتوانید یک نمونه URL ببینید. یو آر ال صفحه بهتر است ساده و قابل فهم هم برای خواننده و هم موتورهای جستجو باشد.
سئو یا بهینه سازی موتور جستجو به مجموعه اقداماتی که برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو نظیر گوگل انجام میشود، گفته میشود. Semantic Seo یا سئوی معنایی فرآیند ایجاد معنی و مفهوم بیشتر در کلماتی است که در محتوای خود بکار میبرید. این به معنی بهینه سازی سایت برای مقصود و نیت اصلی کاربران است؛ نه فقط پاسخ به یک جستجوی ساده. یعنی محتوا باید سوال اول را پاسخ دهد و به دنبال آن سوال دوم، سوم، چهارم و تمام سوالات ممکن پیرامون موضوع را پاسخ دهد.
سلام دوست عزیز
خیلی خوشحالیم که محتوای این صفحه مورد توجه و استفاده شما قرار گرفته است. منابع مختلفی در سطح اینترنت وجود دارند که به تعریف واژه سئو پرداخته اند ولی بازخوانی مفهوم آن از زبان متخصصین این حوزه میتواند همچنان جذاب و تاثیرگذار باشد. تلاش ما تکمیل تدریجی این صفحه و جمع آوری نظرات افراد بیشتری است، پیشنهاد میکنم در آینده نیز مجدد به این صفحه مراجعه کنید.